!! LAATSTE INFORMATIE OUDERS DEELNEMERS !!

Beste ouders,

Nog even en dan start de 44ste editie van de Kinderwandelvierdaagse in Amby!

Met deze info-post willen we jullie voorzien van de laatste info zodat iedereen maandag 20 april goed voorbereid kan vertrekken.

Op maandag verzamelen we om 10:00uur in de Amyerhoof (Severenplein 27).

Alle andere dagen starten we om 10:30uur vanaf het Severenplein (grasveld hoek Jan Petersstraat).

Zorg ervoor dat uw kind op tijd aanwezig is maar zeker ook niet te vroeg omdat onze verzekering dan nog niet geldig is!

We controleren iedere dag de deelnemerslijsten. Is uw kind ziek of verhinderd?

Laat dit dan voor 09:00uur weten middels een email aan info@kinderwandelvierdaagseamby.nl of een whatsapp bericht naar 06-17394629.

Op onze website www.kinderwandelvierdaagseamby.nl melden we alle belangrijke informatie, foto’s en verslagen.

Onder normale omstandigheden zijn we rond 15:00uur terug op het Severenplein (idem aan startplek). Bij slecht weer kan het zijn dat we eerder of juist later terug zijn.

Zorg ervoor dat u alle dagen beschikbaar bent tussen 14:00uur en 16:00uur om uw kind op te halen.

Voor noodgevallen kunt u tijdens deze vier wandeldagen contact opnemen met de organisatie via 06-17394629. Gebruik dit nummer enkel in noodgevallen, alle andere info kunt u aanvragen per e-mail.

Naast verharde wegen wandelen we ook door natuurgebieden. Gezien de periode van het jaar adviseren we dan ook om dagelijks na het wandelen uw kind te controleren op mogelijke tekenbeten.

Denkt u ook aan goede schoenen, kleding gebaseerd op de weersvoorspellingen en eventuele zonnebrand indien nodig. Ook raden we een stevige comfortabele rugzak aan met een vuilniszak om op te zitten en eventueel restafval in mee te nemen.

Als laatste willen wij u vragen om tijdens de intocht op donderdag rond 15:00uur met alle ouders, opa’s, oma’s, oom’s, tante’s buren en vrienden langs de weg te staan om de kinderen een geweldige intocht te geven. Uiteraard horen hier bloemen, snoep en andere felicitaties bij. Daarna verzamelen we in de Amyerhoof voor de prijsuitreiking.

Deze speciale dag wordt mede door uw aanwezigheid tot een onvergetelijke dag gemaakt.

U bent hier toch ook bij?!

Tot maandag!

De organisatie

Dat was het dan….!

Na 48km (kleine groepen) en 60km (grote groepen), 180 frikandellen, 200 flesjes water, 225 Sultana’s, 180 waterijsjes, bijna 200 appels en 1 hele, hele, sjieke intocht verder zijn we kapot maar voldaan! Wat was dit een geweldige 43e editie van de kinderwandelvierdaagse in Amby. Bedankt aan alle bedrijven en particulieren voor hun bijdrage op welke manier dan ook: Cuypers Glas, Movaka rolluiken en zonwering, Swen Giesen schilderwerken, Meessen transport, Flowers by Miranda, Hof van Huntjens, Plus Quaedvlieg, Vranken Groente & Fruit, Flamingo sportprijzen, Verkeersbureau Bakker, Gemeenschapshuis Amyerhoof, Gastrobar Bram, Rovi Sport, Bregje Boer, Kywi’s Kookstudio en particuliere sponsors, cv de Sjlaaibök voor het geluid tijdens de intocht, Ton Bron voor de mooie foto’s van de intocht en huldiging, Marianne en Leon Souren voor de koffie en thee, Kapelaan Andy Garcia voor het luiden van de kerkklokken bij de intocht, alle vrijwilligers achter de schermen, de 9 verkeersbrigadiers, de ruim 40 begeleiders van de wandelgroepen en álle 118 kinderen die dit jaar mee liepen!! Chapeau en Merci! De organisatie gaat nu plat op de bank en zal snel zorgen voor de groepsfoto’s en de compilatie van deze editie. Tot volgend jaar!👍🏻

Verslag wandeldag 3 “nao rege keump…..? Nog mie rege!”

Vandaag wisten we bij aanvang al dat we geen buienradar nodig hadden. De poncho’s waren overal uitverkocht en de regenbroeken waren van zolder gehaald. Vandaag zou een natte dag worden. Positief verrast waren we dat de start nagenoeg droog was. Vandaag verraste we ook alle aanwezige ouders door eens naar de andere kant te vertrekken. Via de Westrand en de Ambyerstraat Noord liepen we via het WML terrein richting het “Dellengebied”. Onderweg naar de kleine pauze werden sommige groepen vergezeld door een paar Galloway’s plus één hertje die, gezien de afwezigheid van de poncho’s, ook verrast waren dat het nog droog was. Zo kwamen we via het mooie wandelgebied aan op de camping “Geul en Bos” waar weer een mooie vers gemaaide speelweide voor ons klaar lag. Vandaag kreeg iedereen een flesje water (om maar in het thema te blijven) van onze vaste sponsor Plus Quaedvlieg. Ook was er voor de begeleiding een extra traktatie van onze jubilaris Annelies. Toen de vlaaidozen werden geopend, opende helaas ook de hemel en konden de poncho’s en regenkleding dan ook “eindelijk” uit de tassen komen. Het viel op dat de rij bij de wc tent langer was dan normaal. Deze werd dan ook meer gebruikt als schuilplaats. Ondanks de regendruppels vlogen de voetballen ons om de oren, werd er touwgetrokken en touwgesprongen alsof er niets aan de hand was. Dit alles onder de klanken van toepasselijke hits als “Roetewisser”, “Waterval” en “Its raining men”. Toen we voorzichtig toch maar eens de buienradar erbij namen, zagen we dat het wel erg hard zou blijven regenen. Tijd dus om iedereen te verzamelen en iets eerder richting Amby te vertrekken. En zo ging een lint van gekleurde poncho’s door Meerssen en Rothem naar het Severenplein. Waar men weer (geen idee hoe ze het doen) precies binnen de prognose vanaf klokslag 14:30 aankwamen. De laatste groep kwam iets na 15:00 onder een luid applaus van de doorweekte aanwezigen het plein op gewandeld. We laten na vandaag alle regen achter ons want het beloofd morgen een droge vrijdag te worden. Hopelijk zien we jullie allemaal langs de kant tijdens de grote intocht via onze eigen Via Gladiola. Tot morgen!